Temat kompleksowy: „Poznajemy pracę kucharki” – dziecko zna pracę kucharki, wie jakie zadania wykonuje w kuchni, nazywa sprzęt kuchenny.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko dba o bezpieczeństwo swoje i innych na terenie przedszkola i w sali
2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(wydzieranka z kolorowego papieru)
3.Dziecko gra na instrumentach, poznaje instrument perkusyjny: talerze
4.Dziecko uczestniczy w zabawach, w których odkrywa świat przez zabawę twórczą w oparciu o wykonywany zawód: kucharka, nazywa przedmioty, które używa w kuchni.
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka:
Gotujemy sami – słuchanie piosenki. sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak
Ref.: W kuchni naszej mamy gotujemy sami.
Pięknie zapraszamy, gotuj razem z nami.
1.Będzie budyń ze śmietaną, czekolada z bitą pianą.
Kogel-mogel ukręcimy, trochę przy tym nabrudzimy.
Ref.: W kuchni naszej mamy…
2. Mleko z garnka wykipiało, wysypało się kakao,
a rodzynki i migdały same w buzi poznikały.
Ref.: Teraz posprzątamy, aż się będzie świecić.
Garnki pozmywamy, wyniesiemy śmieci.
Wiersz:
„Kuchareczka” Kuchareczka mała zupę gotowała. Kroiła warzywa, do garnka wkładała. Zupa już gotowa, smaczna jest i zdrowa, choć kucharka mała jej nie próbowała. |