PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania
-dz. zna technikę mieszania barw
-dz. wyciąga wnioski
-dz. zna niektóre pojęcia z zakresu malarstwa
-dz. zna zjawisko powstawania tęczy
-dz. wymieni kolory tęczy
-dz. wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją
-dz. dostrzega różnice i podobieństwa między obrazkami
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
WIERSZ: „PRZEPIS NA TĘCZĘ”
Agnieszka Frączek
Weź bukiecik polnych wrzosów,
dzbanek chabrowego sosu,
szklankę nieba wlej pomału,
garść niebieskich daj migdałów,
dorzuć małą puszkę groszku,
nać pietruszki wsyp (po troszku!),
włóż pojęcia dwa zielone
i zamieszaj w prawą stronę.
Dodaj skórkę od banana,
łąkę mleczy i stóg siana,
szczyptę słońca, dziury z serka
i cytryny pół plasterka.
Weź jesieni cztery skrzynki,
zapach świeżej mandarynki,
pompon od czerwonych kapci,
barszcz z uszkami (dzieło babci)…
Jeszcze maków wrzuć naręcze
i gotowe…
Widzisz tęczę?