budzenie ciekawości i bezpieczeństwa dziecka podczas eksperymentowania, działania oraz stymulowanie jego: rozwoju, kreatywności, myślenia i ekspresji w oparciu o dany kolor.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko dba o bezpieczeństwo swoje i innych na terenie przedszkola i w sali podczas zabaw
2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(rysuje, podejmuje próby cięcia nożyczkami po linii, skleja)
3.Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych ze śpiewem
4.Dziecko uczestniczy w zabawach, w których odkrywa świat przez zabawę twórczą w oparciu o dany kolor
5.Dziecko rozwija kompetencje związane z samoobsługą, a w szczególności ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść na teren przedszkola.
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka:
Misiowe tańce
sł. Agnieszka Galica, muz. Magdalena Melnica-Sypko
Miś brązowy i miś biały będą z nami tańcowały.
Rączki w górę, rączki w bok, (dzieci wykonują odpowiednie ruchy rękami)
za misiami hop, hop, hop! (dzieci podskakują)
Tupu, tupu, tupią nóżki, (dzieci tupią)
raz i dwa tak klaszczą ręce. (dzieci klaszczą)
Dziś w kółeczko zatańczymy (dzieci poruszają się po obwodzie koła)
coraz szybciej, coraz prędzej. (dzieci poruszają się szybciej)
Miś brązowy i miś biały w tańcu nam się zadyszały.
Położyły się na brzuszku. (dzieci się kładą)
Ty odpocznij też, maluszku.
Wiersz:
„Dziwne rozmowy”- do słuchania i ćwiczeń ortofonicznych
W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „dzień dobry”
a ona: kwa, kwa, kwa.
Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewasz?
To ona: kra, kra, kra.
Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwar!
Ja mówię cicho pieski!
A one: hau, hau, hau.