Temat kompleksowy: ,,Kto misiowi urwał ucho?” – poznajemy zawód krawcowej, ona szyje nam ubrania… cd.
Przewidywane umiejętności dzieci:
– Dziecko rozmawia na temat pracy krawcowej;
– Dziecko koloruje obrazek wg podanego kodu;
– Dziecko podejmuje próbę zapinania guzików;
– Dziecko układa wskazany rytm;
– Dziecko porusza się rytmicznie do muzyki.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Opracowała: K. Borowicz
WIERSZ
„Naprawiamy misia„
Kto misiowi urwał ucho ? No, kto ? – pytam . Cicho, głucho.
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem ?
Może upadł biegnąc z górki ?
Może go dziobały kurki ?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił ?
Igła, nitka, rączek para .
naprawimy misia zaraz .
O, już sterczą uszka oba,
teraz nam się miś podoba!
Cz. Janczarski
PIOSENKA
,,Nitko, nitko”
Nitko, nitko, hej niteczko
zawijaj się równiuteńko,
w ładny kłębek mi się zwiń,
tylko mi się nie zerwij.
Nitko, nitko, hej niteczko
rozwijaj się wolniuteńko
w ładne kółko się rozwiń
tylko mi się nie zerwij.