Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
TEMAT : „KULINARNE CIEKAWOSTKI” 04.12 – 08.12.2023
• wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania
• wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu
•kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
• kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
• wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
• wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji
• kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter
• wprowadzenie liter „r”, „R”
• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze
oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
• kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 7.
TEMAT: „MAGIA ŚWIĄT” 11.12 – 15.12.2023
• doskonalenie czynności typu sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie, posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świąt i świętowania
• kształtowanie postawy troski wobec zwierząt
• kształtowanie świadomości przynależności do rodziny
• wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości
• kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
• kształtowanie zrozumienia, że koleżeństwo polega również na pomaganiu w trudnych chwilach
• kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy
• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
• doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej
• kształtowanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 6., 8.
TEMAT: „ZEGARY I KALENDARZE” 18.12 – 22.12.2023
• wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała
• kształtowanie prawidłowej reakcji na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom
• wzmacnianie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
• doskonalenie umiejętności porządkowania elementów historyjki obrazkowej
• poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi
• kształtowanie pojęcia liczby „siedem”, poznanie cyfry 7
• kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów zgodnie z wzrastającą i malejącą liczebnością
• doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia
• zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy), porównywanie czasu wykonywania różnych czynności
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5.
TEMAT: „CORAZ BLIŻEJ GWIAZD” 25.12 – 29.12.2023
• kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
• doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
• integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
• budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej
historii
• kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
• doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
• wprowadzenie litery „p”, „P”
• kształtowanie pojęcia liczby „osiem”, poznanie cyfry 8
• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 8
• doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.