Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

TEMAT :  „KULINARNE CIEKAWOSTKI” 04.12 – 08.12.2023

• wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania

• wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu

•kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny

• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji

• kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów

• wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza

• wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji

• kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter

• wprowadzenie liter „r”, „R”

• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze

oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”

• kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 7.

TEMAT: „MAGIA ŚWIĄT” 11.12 – 15.12.2023

• doskonalenie czynności typu sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie, posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do świąt i świętowania

• kształtowanie postawy troski wobec zwierząt

• kształtowanie świadomości przynależności do rodziny

• wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości

• kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie

• kształtowanie zrozumienia, że koleżeństwo polega również na pomaganiu w trudnych chwilach

• kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy

• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia

• doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej

• kształtowanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 6., 8.

TEMAT: „ZEGARY I KALENDARZE” 18.12 – 22.12.2023

• wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała

• kształtowanie prawidłowej reakcji na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom

• wzmacnianie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą

• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter

• doskonalenie umiejętności porządkowania elementów historyjki obrazkowej

• poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi

• kształtowanie pojęcia liczby „siedem”, poznanie cyfry 7

• kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów zgodnie z wzrastającą i malejącą liczebnością

• doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia

• zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy), porównywanie czasu wykonywania różnych czynności

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5.

TEMAT: „CORAZ BLIŻEJ GWIAZD” 25.12 – 29.12.2023

• kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia

• doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami

• integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy

• budowanie pozytywnej atmosfery w grupie

• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami

• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej

historii

• kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości

• doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab

• wprowadzenie litery „p”, „P”

• kształtowanie pojęcia liczby „osiem”, poznanie cyfry 8

• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 8

• doskonalenie umiejętności przeliczania elementów

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.