Zabawy z językiem angielskim
Witajcie Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu tematem naszych zajęć jest
WEATHER – pogoda.
Have fun! Udanej zabawy!
Słownictwo i zwroty związane z tematem:
Weather – pogoda | Z piosenki „How’s the weather” |
sunny – słoneczny rainy – deszczowy cloudy – pochmurny snowy – śnieżny windy – wietrzny | How’s the weather (today)? – Jaka jest (dzisiaj) pogoda? Is it sunny/rainy/cloudy/snowy today? – Czy jest (dzisiaj) słonecznie/deszczowo/… |
- PIOSENKA NA PRZYWITANIE „What’s your favourite colour?” utrwalająca nazwy kolorów tęczy:
__________________________________________________
- ZABAWA RUCHOWA „Touch something red”
Rodzic wymienia nazwę koloru, a dziecko samodzielnie (lub z pomocą rodzica) znajduje i dotyka przedmiot w swoim pokoju w tym kolorze:
– „red” – czerwony, „orange” – pomarańczowy, „yellow” – żółty,
– „green” – zielony, „blue” – niebieski, „purple” – fioletowy,
– „pink” – różowy.
___________________________________________________
- PREZENTACJA SŁOWNICTWA Z TEMATU „Weather”
Obejrzyjcie filmik prezentujący nowe słownictwo. Podczas oglądania dziecko, jeżeli jest chętne, powtarza nazwy stanów pogody (nie zmuszamy J).
The weather for kids | Learn vocabulary in English
________________________________________________________
- NAUKA PIOSENKI O POGODZIE „How’s the weather” POŁĄCZONA Z ZABAWĄ ILUSTRACYJNĄ
Piosenka „How’s the weather” Maple Leaf Learning How’s the weather?– gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś It’s sunny.– wkręcamy żaróweczki nad głową How’s the weather? It’s sunny. How’s the weather? It’s sunny. It’s sunny, today. How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś It’s rainy. – poruszamy rękoma z góry na dół, paluszki imitują spadający deszcz How’s the weather? It’s rainy. How’s the weather? It’s rainy. It’s rainy, today. How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś It’s cloudy. – dwoma rękoma jednocześnie rysujemy w powietrzu chmurę How’s the weather? It’s cloudy. How’s the weather? It’s cloudy. It’s cloudy, today. How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś It’s windy. – ręce wyprostowane nad głową, machamy nimi w lewo i prawo How’s the weather? It’s windy. How’s the weather? It’s windy. It’s windy, today. How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś It’s snowy. – naprzemiennie otwieramy zamknięte piąstki How’s the weather? It’s snowy. How’s the weather? It’s snowy. It’s snowy, today. |
Link do piosenki:
_____________________________________________________
- ZABAWA Z KLAMERKAMI „It’s sunny / rainy / cloudy…”
Potrzebne będą: klamerki, karty obrazkowe. Zachęcam dzieci do narysowania razem z rodzicami kart obrazkowych (lista słówek-obrazków w tabelce powyżej).
Jeżeli macie możliwość wydrukowania kart, możecie je pobrać tutaj:
– https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf (kolorowe duże)
– http://bystredziecko.pl/karty-pracy/angielski/pogoda/flashcards-weather-colour-01.pdf (kolorowe małe)
– http://bystredziecko.pl/karty-pracy/angielski/pogoda/flashcards-weather-bw-01.pdf (czarno-białe małe)
Rodzic wymienia nazwy stanów pogody po angielsku, dziecko przypina klamerki do odpowiednich obrazków.
_________________________________________________________
- ZABAWA PRZY PIOSENCE „Clap your hands”
_____________________________________________________________
- KOLOROWANKA „Weather”
Znajduje się pod tym linkiem do wydrukowania:
– http://cleverlearner.com/science/the-weather-preschool-worksheet.html
_________________________________________________________
- PRACA PLASTYCZNA „Weather wheel” (Koło pogodowe)
Zróbcie wspólnie z rodzicami „Weather wheel” i codziennie zaznaczajcie na nim jaka jest pogoda. Potrzebne są: 2 talerzyki papierowe, farby, nożyczki, pinezka / nit do połączenia talerzyków.
Link do instrukcji: