Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik (16.10. – 20.10.2023r.)

Temat kompleksowy: Jesień w parku

Przewidywane umiejętności dzieci:

– Dziecko rozpoznaje i nazywa dary jesieni: kasztany, żołędzie, liście;

– Dziecko uważnie słucha wiersza;

– Dziecko śpiewa piosenkę;

– Dziecko przelicza na konkretach w wykorzystaniem materiałów przyrodniczych;

– Dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela;

– Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Wiersz „Jesienne liście”

Jesienne liście złocą się w parku

i do zabawy wołają nas.

Zrobimy z liści przepiękny bukiet,

by nam umilał zimowy czas.

Olga Strzeżysz

Piosenka „Deszczyk pada, deszczyk pada”


Deszczyk pada, deszczyk pada

Wieje silny wiatr.

Deszczyk pada, deszczyk pada

Wieje silny wiatr.

Błyskawica grzmot.

Błyskawica grzmot.

A na niebie kolorowa tęcza.

Błyskawica grzmot.

Błyskawica grzmot.

A na niebie kolorowa tęcza.