Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc październik (16.10. – 20.10.2023r.)
Temat kompleksowy: Jesień w parku
Przewidywane umiejętności dzieci:
– Dziecko rozpoznaje i nazywa dary jesieni: kasztany, żołędzie, liście;
– Dziecko uważnie słucha wiersza;
– Dziecko śpiewa piosenkę;
– Dziecko przelicza na konkretach w wykorzystaniem materiałów przyrodniczych;
– Dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela;
– Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Wiersz „Jesienne liście”
Jesienne liście złocą się w parku
i do zabawy wołają nas.
Zrobimy z liści przepiękny bukiet,
by nam umilał zimowy czas.
Olga Strzeżysz
Piosenka „Deszczyk pada, deszczyk pada”
Deszczyk pada, deszczyk pada
Wieje silny wiatr.
Deszczyk pada, deszczyk pada
Wieje silny wiatr.
Błyskawica grzmot.
Błyskawica grzmot.
A na niebie kolorowa tęcza.
Błyskawica grzmot.
Błyskawica grzmot.
A na niebie kolorowa tęcza.