Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia strachu,
  • zapoznanie z terminem „tolerancja”,
  • doskonalenie umiejętności doceniania wartości odczuwanych emocji,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się i konstruowania zdań,
  • kształtowanie umiejętności definiowania pojęcia „prawa i obowiązki dziecka”, poznanie praw dziecka,
  • doskonalenie umiejętności przestrzegania ogólnie przyjętych zasad,
  • zapoznanie ze sposobami na samodzielne radzenie sobie z nudą,
  • kształtowanie w dzieciach poczucia sprawstwa, utrwalanie umiejętności współpracy w parach i grupach.

Piosenka „Prawa dziecka

Mam prawo żyć

Mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą

Mam prawo kochać i kochanym być

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić

Mogę się śmiać

Może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych

Ref:   Dziecka ,dziecka prawa, prawa

To ważna sprawa

To ważna sprawa

Dziecka dziecka  prawa, prawa

To nie zabawa to nie zabawa

Mam prawo śnić

Mam prawo być inny

Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny

Mam prawo śpiewać głośno kiedy chce

 Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle

Ref. Dziecka ,dziecka prawa, prawa

To ważna sprawa

To ważna sprawa

Dziecka dziecka  prawa, prawa

To nie zabawa, to nie zabawa.