
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia strachu,
- zapoznanie z terminem „tolerancja”,
- doskonalenie umiejętności doceniania wartości odczuwanych emocji,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się i konstruowania zdań,
- kształtowanie umiejętności definiowania pojęcia „prawa i obowiązki dziecka”, poznanie praw dziecka,
- doskonalenie umiejętności przestrzegania ogólnie przyjętych zasad,
- zapoznanie ze sposobami na samodzielne radzenie sobie z nudą,
- kształtowanie w dzieciach poczucia sprawstwa, utrwalanie umiejętności współpracy w parach i grupach.
Piosenka „Prawa dziecka”
Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych
Ref: Dziecka ,dziecka prawa, prawa
To ważna sprawa
To ważna sprawa
Dziecka dziecka prawa, prawa
To nie zabawa to nie zabawa
Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chce
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle
Ref. Dziecka ,dziecka prawa, prawa
To ważna sprawa
To ważna sprawa
Dziecka dziecka prawa, prawa
To nie zabawa, to nie zabawa.