Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc kwiecień (07.04. – 11.04.2025r.)

Temat kompleksowy: ,,Święta Wielkanocne tuż tuż…” – dziecko poznaje symbole oraz tradycje związane ze świętami, opowiada o niektórych tradycjach związanych ze świętami obchodzonymi w jego rodzinie

Przewidywane umiejętności dzieci:

Dziecko:

– opowiada o niektórych tradycjach związanych ze świętami obchodzonymi w jego rodzinie;

– wymienia symbole związane ze świętami: (koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, pisanki);

– wymienia zwierzęta charakterystyczne dla świąt wielkanocnych: (zajączek, baranek, kurczaczek)

(Program wychowania przedszkolnego ,,Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek, WSiP                                                                                         

WIERSZ

,,Pisanki” (Krystyna Parnowska – Różecka)

Pisanki, pisanki, jajka malowane

Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki, jajka kolorowe

Na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce.

Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance piękne opowiastki. 

PIOSENKA

Jedna mała kurka uciekła z podwórka

do koszyka hop wskoczyła!

I z szarym zajączkiem i białym barankiem

piękny koncert wymyśliła.

Ref: Kic, kic, kic

wielkanocne święta,

ko, ko, ko

kurka uśmiechnięta

hop, hop, hop

cukrowe baranki

i w koszyku pisanki.

Opracowała: K. Borowicz