Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc kwiecień (07.04. – 11.04.2025r.)
Temat kompleksowy: ,,Święta Wielkanocne tuż tuż…” – dziecko poznaje symbole oraz tradycje związane ze świętami, opowiada o niektórych tradycjach związanych ze świętami obchodzonymi w jego rodzinie…
Przewidywane umiejętności dzieci:
Dziecko:
– opowiada o niektórych tradycjach związanych ze świętami obchodzonymi w jego rodzinie;
– wymienia symbole związane ze świętami: (koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, pisanki);
– wymienia zwierzęta charakterystyczne dla świąt wielkanocnych: (zajączek, baranek, kurczaczek)
(Program wychowania przedszkolnego ,,Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek, WSiP
WIERSZ
,,Pisanki” (Krystyna Parnowska – Różecka)
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe.
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce.
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance piękne opowiastki.
PIOSENKA
Jedna mała kurka uciekła z podwórka
do koszyka hop wskoczyła!
I z szarym zajączkiem i białym barankiem
piękny koncert wymyśliła.
Ref: Kic, kic, kic
wielkanocne święta,
ko, ko, ko
kurka uśmiechnięta
hop, hop, hop
cukrowe baranki
i w koszyku pisanki.
Opracowała: K. Borowicz