Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec (24.03. – 28.03.2025r.)

Temat kompleksowy: ,,W marcu jak w garncu” – dziecko nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, burza, opady śniegu, tęcza, wiatr; potrafi odczytać informacje przedstawione za pomocą symbolicznego zapisu…

Przewidywane umiejętności dzieci:

Dziecko:

– dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny

– nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, burza, opady śniegu, tęcza, wiatr

– potrafi odczytać informacje przedstawione za pomocą symbolicznego zapisu

– pomaga w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym

(Program wychowania przedszkolnego ,,Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek, WSiP)

Opracowała: K. Borowicz

WIERSZ ,,MARCOWE KAPRYSY”

Wymieszał marzec pogodę w garze,

Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę.

Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,

słońca promieni dorzucę trochę.

Domieszam powiew wiatru ciepłego,

Smutno by w marcu było bez niego.

Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam,

będzie prawdziwa marcowa pogoda.

B. Forma

PIOSENKA ,,MARZEC KUCHARZ”

1. Dziś do talerza wpadł mi promyk słońca

Okruchy nieba i rosy kropelka.

Zupa od razu stała się gorąca

A mój apetyt na wiosnę – wielki

Marzec kucharzem dobrym być się stara.

Zagląda w przepis, coś sypie, dolewa.

Ja mu tak bardzo zajrzeć chcę do gara,

Bo kiedy zajrzę, pewnie zaśpiewam – zaśpiewam.

Ref: „W marcu jak w garncu” ogromnym garze,

Kto wie co ugotuje marzec?

„w Marcu jak w garncu” – z kapustą groch.

2. Upał, ulewa, grad, śnieg i grzmot.

Ten marzec kucharz ma fantazję wielką,

Do rondla wkłada przeróżne specjały,

A potem kręci i kręci chochelką,

By się składniki dobrze zmieszały.

Gdy już potrawa jest gotowa wreszcie,

Gdy pachnie wiosną zdumiony świat cały,

To marzec kucharz, wierzcie lub nie wierzcie– częstuje wszystkich dużych i małych.