Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec (24.03. – 28.03.2025r.)
Temat kompleksowy: ,,W marcu jak w garncu” – dziecko nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, burza, opady śniegu, tęcza, wiatr; potrafi odczytać informacje przedstawione za pomocą symbolicznego zapisu…
Przewidywane umiejętności dzieci:
Dziecko:
– dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
– nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, burza, opady śniegu, tęcza, wiatr
– potrafi odczytać informacje przedstawione za pomocą symbolicznego zapisu
– pomaga w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym
(Program wychowania przedszkolnego ,,Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek, WSiP)
Opracowała: K. Borowicz

WIERSZ ,,MARCOWE KAPRYSY”
Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę.
Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,
słońca promieni dorzucę trochę.
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam,
będzie prawdziwa marcowa pogoda.
B. Forma
PIOSENKA ,,MARZEC KUCHARZ”
1. Dziś do talerza wpadł mi promyk słońca
Okruchy nieba i rosy kropelka.
Zupa od razu stała się gorąca
A mój apetyt na wiosnę – wielki
Marzec kucharzem dobrym być się stara.
Zagląda w przepis, coś sypie, dolewa.
Ja mu tak bardzo zajrzeć chcę do gara,
Bo kiedy zajrzę, pewnie zaśpiewam – zaśpiewam.
Ref: „W marcu jak w garncu” ogromnym garze,
Kto wie co ugotuje marzec?
„w Marcu jak w garncu” – z kapustą groch.
2. Upał, ulewa, grad, śnieg i grzmot.
Ten marzec kucharz ma fantazję wielką,
Do rondla wkłada przeróżne specjały,
A potem kręci i kręci chochelką,
By się składniki dobrze zmieszały.
Gdy już potrawa jest gotowa wreszcie,
Gdy pachnie wiosną zdumiony świat cały,
To marzec kucharz, wierzcie lub nie wierzcie– częstuje wszystkich dużych i małych.