TEMAT KOMPLEKSOWY: „IDZIE WIOSNA”

TERMIN REALIZACJI: 17.03. – 21.03. 2025

  • Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka
  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka
  1. Dziecko poznaje i poszukuje pierwsze oznaki wiosny.
  2. Dziecko wymienia pory roku w odpowiedniej kolejności
  3. Dziecko rozwija zdolności, wrażliwość, wyobraźnię i twórcze myślenie.
  4. Dziecko recytuje wiersz w grupie podczas uroczystości.
  5. Dziecko bierze udział w akcjach: „Dzień kolorowej skarpetki”

PIOSENKA „MASZERUJE WIOSNA”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

WIERSZ „PLAC ZABAW”

Dzisiaj słonko pięknie świeci
Więc plac zabaw pełen dzieci!

W piaskownicy powstał sklep
Ciastka, babki, nawet chleb

Do zjeżdżalni wciąż kolejka
Taki zjazd to radość wielka

Jest też konik, karuzela
Co każdego rozwesela

Moja buzia uśmiechnięta
Żadnych smutków nie pamięta!