Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec (10.03. – 14.03.2025r.)
Temat kompleksowy: ,,W poszukiwaniu Pani Wiosny” – dziecko dostrzega piękno otaczającej przyrody i zachodzących zmian związanych ze zmianami pór roku, szuka pierwszych oznak wiosny…
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
Dziecko:
– pomaga w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym;
– zauważa zmiany występujące w przyrodzie związane z daną porą roku: wiosna;
– wymienia nazwy wybranych wiosennych kwiatów: (pierwiosnek, tulipan, przebiśnieg);
– tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu z wykorzystaniem farb plakatowych.
(Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WsiP)
Opracowała: K. Borowicz
WIERSZ ,,WIOSNA”
Przyszła do nas piękna wiosna
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.
A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa.
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci
Patrzcie dzieci, bocian leci!
Boćki tu się rozglądają
Żaby szybko uciekają.
I owady są też tu,
Wszystko budzi się ze snu!„
A. Charęzińska
PIOSENKA ,,WIOSNA DOOKOŁA”
Wiosna, kwiatki dzieciom zostawiła
i zabawę, taką wymyśliła:
Kto zatańczy?
Kto zatańczy ładnie?
Ten, na kogo kwiatek tu wypadnie!
Ref: Wiosna, Wiosna!
Wiosna, dookoła!
Na spacerek wszystkie dzieci woła!
Słonko świeci, policzki ogrzewa.
O zielonej wiośnie każdy śpiewa!