Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec (10.03. – 14.03.2025r.)

Temat kompleksowy: ,,W poszukiwaniu Pani Wiosny” – dziecko dostrzega piękno otaczającej przyrody i zachodzących zmian związanych ze zmianami pór roku, szuka pierwszych oznak wiosny…

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

Dziecko:

– pomaga w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym;

– zauważa zmiany występujące w przyrodzie związane z daną porą roku: wiosna;

– wymienia nazwy wybranych wiosennych kwiatów: (pierwiosnek, tulipan, przebiśnieg);

– tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu z wykorzystaniem farb plakatowych.

(Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WsiP)

Opracowała: K. Borowicz

WIERSZ ,,WIOSNA”

Przyszła do nas piękna wiosna

Wielką radość nam przyniosła!

Najpierw zawiał ciepły wietrzyk

Potem z chmurki mokry deszczyk,

Zaświeciło jasne słonko,

Zatrzymało się nad łąką.

A na łące jest zabawa,

Pąki kwiatów, świeża trawa.

Wszystko pachnie, błyszczy, świeci

Patrzcie dzieci, bocian leci!

Boćki tu się rozglądają

Żaby szybko uciekają.

I owady są też tu,

Wszystko budzi się ze snu!

A. Charęzińska

PIOSENKA ,,WIOSNA DOOKOŁA”

Wiosna, kwiatki dzieciom zostawiła

i zabawę, taką wymyśliła:

Kto zatańczy?

Kto zatańczy ładnie?

Ten, na kogo kwiatek tu wypadnie!

Ref: Wiosna, Wiosna!

Wiosna, dookoła!

Na spacerek wszystkie dzieci woła!

Słonko świeci, policzki ogrzewa.

O zielonej wiośnie każdy śpiewa!