Temat kompleksowy: „Marcowa pogoda.”

 Termin realizacji 03.03.2025 – 07.03.2025 r.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych,
  • rozwijanie koncentracji, umiejętności pracy w grupie,
  •  kształtowanie świadomości zachowań odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych
  • utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku,
  • zapoznanie z zawodem ornitologa,
  •  rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania kodu,
  • uwrażliwienie na piękno przyrody.

Wiersz- pt.:” Przedwiośnie

Sczerniały dachy i pola,

na drodze – błoto do kolan.

Gołębie gruchają dziś głośniej:

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

I wróble ćwierkają inaczej,

i wrona inaczej dziś kracze.

I bałwan się skurczył od rana,

że… prawie już nie ma bałwana!

Nos tylko mu sterczy żałośnie…

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

Przedwiośnie!

Przebiega kot przez podwórze,

ostrożnie omija kałuże:

-Brrr! Wszędzie woda i woda,

to nie dla kota pogoda!

Jest mokro. Jest szaro. Nieznośnie.

Przedwiośnie…

Wiadomo, przedwiośnie!

A wiosna, gdzież się podziewa?

Za jakie skryła je drzewa?

W leszczynach się chowa czy klonach,

słoneczna, promienna, zielona?

Na razie są tylko bazie.

I kotki na wierzbie – na razie…

A potem już może za tydzień,

na stałe się wiosna rozgości.

Widzicie? Już idzie! Już idzie,

bo pąki pękają z radości.

Piosenka – „Marcowe żaby” sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Już wiosna na polach

sadzi krokusy.

Zając siedzi pod sosną,

marzną mu uszy.

Ref.: A żaby rechu rech,

żaby się cieszą,

że ten marzec,

rechu rech,

wszystko pomieszał.

Raz słońce, a raz deszcz,

idzie wiosna, a tu śnieg.

Bo w marcu jak w garncu,

rechu rech, żabi śmiech.

A deszczem umyte

drzewa są czyste.

Na gałązkach już rosną

kotki puszyste.

Ref.: A żaby…

Na łące bociany

głośno klekocą.

Rankiem słońce

przygrzewa,

mróz mrozi nocą.

Ref.: A żaby…