
Temat kompleksowy: „Marcowa pogoda.”
Termin realizacji 03.03.2025 – 07.03.2025 r.
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych,
- rozwijanie koncentracji, umiejętności pracy w grupie,
- kształtowanie świadomości zachowań odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych
- utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku,
- zapoznanie z zawodem ornitologa,
- rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania kodu,
- uwrażliwienie na piękno przyrody.
Wiersz- pt.:” Przedwiośnie”
Sczerniały dachy i pola,
na drodze – błoto do kolan.
Gołębie gruchają dziś głośniej:
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
I wróble ćwierkają inaczej,
i wrona inaczej dziś kracze.
I bałwan się skurczył od rana,
że… prawie już nie ma bałwana!
Nos tylko mu sterczy żałośnie…
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przedwiośnie!
Przebiega kot przez podwórze,
ostrożnie omija kałuże:
-Brrr! Wszędzie woda i woda,
to nie dla kota pogoda!
Jest mokro. Jest szaro. Nieznośnie.
Przedwiośnie…
Wiadomo, przedwiośnie!
A wiosna, gdzież się podziewa?
Za jakie skryła je drzewa?
W leszczynach się chowa czy klonach,
słoneczna, promienna, zielona?
Na razie są tylko bazie.
I kotki na wierzbie – na razie…
A potem już może za tydzień,
na stałe się wiosna rozgości.
Widzicie? Już idzie! Już idzie,
bo pąki pękają z radości.
Piosenka – „Marcowe żaby” sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Już wiosna na polach
sadzi krokusy.
Zając siedzi pod sosną,
marzną mu uszy.
Ref.: A żaby rechu rech,
żaby się cieszą,
że ten marzec,
rechu rech,
wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz,
idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu,
rechu rech, żabi śmiech.
A deszczem umyte
drzewa są czyste.
Na gałązkach już rosną
kotki puszyste.
Ref.: A żaby…
Na łące bociany
głośno klekocą.
Rankiem słońce
przygrzewa,
mróz mrozi nocą.
Ref.: A żaby…