Temat kompleksowy: „W lodowej krainie” zapoznanie z krajobrazem lodowych krain, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
1.Dziecko rozwija zainteresowania przyrodą i życiem ludzi w krainach wiecznego lodu,
2.Dziecko rozwija umiejętności czynnego uczestnictwa we wspólnej zabawie,
3.Dziecko pozna wiadomości o pingwinach, potrafi odzwierciedlić treść słowną za pomocą ruchu, uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych na zgłoskach tip-top.
4.Dziecko rozbudza wrażliwość estetyczną, wyobraźnię i indywidualne zdolności twórcze Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka: „Ja jestem mały pingwin”
1. Ja jestem mały pingwin,
pokażę teraz Wam,
jak chodzę tip-topami,
bo nóżki krótkie mam.
Ref: Tip-top, Tip-top,
Tip-top. Tip-top, Tip-top,
Tip-top. Tip-top,
Tip-top, Tip-top.
Tip-top, Tip-top,
Tip-top. Tip-top,
Tip-top, Tip-top.
2. Ja jestem mały pingwin,
saneczek nie mam, nie.
Bo ja na swoim brzuszku,
uwielbiam ślizgać się.
3. Ja jestem mały pingwin
i rybki lubię jeść.
Wciąż pływam w zimnej wodzie,
nurkuję śmiało też.
Słuchanie wiersza pt. „Wyprawa Eskimoska” D. Kossakowskiej. (fragment)
W dalekiej, zimnej krainie
mieszka Eskimos mały.
Na mrozy i zimne wiatry
jest bardzo wytrzymały.
Chroni go grube futro
i ciepła futrzana czapka,
którą Eskimos dostał
od myśliwego – dziadka.
Dziś tata razem z synem
ruszają na polowanie.
Przygotowują się dobrze,
nie wiedzą co w drodze się stanie.
Długa droga przed nimi,
z mamą się już pożegnali.
Noskami na pożegnanie
czule się pocierali.