TEMAT EDUKACYJNY: „W KRAINIE MUZYKI”

17-21.02.2025r.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

  • Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka
  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko  rozpoznaje i nazywa instrumenty muzyczne.
  2. Dziecko wygrywa na instrumentach rytm słyszanej melodii
  3. Dziecko uczestniczy w koncercie muzyków Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (zachowuje się kulturalnie)
  4. Dziecko konstruuje instrumenty, ma poczucie sprawstwa

Program wychowania-przedszkolnego:

Kocham przedszkole,  autor: Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek

PIOSENKA (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

Mały jeżyk na bębenku gra
Ram, tam, tam, ram, tam, tam – bębenek
Ram, tam, tam / 2 x
Na grzechotkach grają misie dwa
Szu, szu, szu, szu, szu, szu – grzechotki
Szu, szu, szu, / 2x

Szary zając na talerzach gra – talerze
Bum tara, bum tara, bum tara, / 2x
Młody dzięcioł w drzewo stuka tak – drewienka, kołatki
Stuku puk, stuku puk, stuku puk / 2x
Już orkiestra rytm ten dobrze zna
Ram, tam, tam, ram tam, tam, – wszystkie instrumenty razem
Ram, tam, tam / 2x

”PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA” –WIERSZ AGNIESZKA FRĄCZEK.

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,

nie trzeba być żadnym maestro,

wystarczy fantazji ćwierć deka.

Słuchacze już biegną z daleka!

Bo Antek w parapet uderza

i rocka grać na nim zamierza.

Jaś stuka zażarcie w żeberka,

aż grzejnik wywija oberka,

Staś biurko przerobił na bęben

i bębni w nie, nucąc kolędę,

a Krzysiek na nerwach gra tryle…

Przedszkolna orkiestra. I tyle.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?

Jaką muzykę grały?

Czy taka muzyka może się podobać?