TEMAT EDUKACYJNY: „W KRAINIE MUZYKI”
17-21.02.2025r.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko rozpoznaje i nazywa instrumenty muzyczne.
- Dziecko wygrywa na instrumentach rytm słyszanej melodii
- Dziecko uczestniczy w koncercie muzyków Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (zachowuje się kulturalnie)
- Dziecko konstruuje instrumenty, ma poczucie sprawstwa
Program wychowania-przedszkolnego:
Kocham przedszkole, autor: Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek
PIOSENKA (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
Mały jeżyk na bębenku gra
Ram, tam, tam, ram, tam, tam – bębenek
Ram, tam, tam / 2 x
Na grzechotkach grają misie dwa
Szu, szu, szu, szu, szu, szu – grzechotki
Szu, szu, szu, / 2x
Szary zając na talerzach gra – talerze
Bum tara, bum tara, bum tara, / 2x
Młody dzięcioł w drzewo stuka tak – drewienka, kołatki
Stuku puk, stuku puk, stuku puk / 2x
Już orkiestra rytm ten dobrze zna
Ram, tam, tam, ram tam, tam, – wszystkie instrumenty razem
Ram, tam, tam / 2x
”PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA” –WIERSZ AGNIESZKA FRĄCZEK.
By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka!
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza.
Jaś stuka zażarcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka,
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni w nie, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle…
Przedszkolna orkiestra. I tyle.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?
Jaką muzykę grały?
Czy taka muzyka może się podobać?