Temat kompleksowy: „W świecie bajek i legend polskich ”- poznajemy najważniejsze polskie legendy, wiemy, że  książka jest źródłem mądrości i warto do niej zaglądać.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko zna i  słucha w skupieniu znane bajki

2.Dziecko pozna kroki tańca: „Krakowiak”

3.Dziecko rozumie słowo „kolekcje”, tworzy proste kolekcje np. buty, sukienki..

4.Dziecko pozna legendę: „O smoku wawelskim”

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP   Opracowała: B.Każarnowicz

Słuchanie wiersza „Moje bajki” B. Szelągowska.

Gdy wieczór nadchodzi,

z książkami się witam.

Siadam cichutko,

a mama mi czyta.

I czyta mi bajki

o dzielnych rycerzach,

smokach, czarownicach

i zaklętych wieżach.

O śpiącej królewnie

i o rybce złotej,

i o tym, jak młynarz

przyjaźnił się z kotem.

Choć jestem przy mamie,

to mi się wydaje, że widzę

naprawdę te postacie z bajek.

Bajeczki (piosenka)

1.Na półkach mieszkają książeczki

w książeczkach mieszkają bajeczki.

 Opowiem o nich wam,

 bo dobrze wszystkie znam.

2.W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto

i czarownicę złą.

3.A kiedy się dziecko zasłucha

to wróżka mu szepcze do ucha.

Pokochaj bajek świat

na wiele, wiele lat