Temat kompleksowy: „W świecie bajek i legend polskich ”- poznajemy najważniejsze polskie legendy, wiemy, że książka jest źródłem mądrości i warto do niej zaglądać.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko zna i słucha w skupieniu znane bajki
2.Dziecko pozna kroki tańca: „Krakowiak”
3.Dziecko rozumie słowo „kolekcje”, tworzy proste kolekcje np. buty, sukienki..
4.Dziecko pozna legendę: „O smoku wawelskim”
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP Opracowała: B.Każarnowicz
Słuchanie wiersza „Moje bajki” B. Szelągowska.
Gdy wieczór nadchodzi,
z książkami się witam.
Siadam cichutko,
a mama mi czyta.
I czyta mi bajki
o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach
i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie
i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz
przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie,
to mi się wydaje, że widzę
naprawdę te postacie z bajek.
Bajeczki (piosenka)
1.Na półkach mieszkają książeczki
w książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam,
bo dobrze wszystkie znam.
2.W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto
i czarownicę złą.
3.A kiedy się dziecko zasłucha
to wróżka mu szepcze do ucha.
Pokochaj bajek świat
na wiele, wiele lat