PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI:

DZIECKO

  • kształtuje umiejętności współpracy w grupie,
  • poznaje samogłoskę y, Y na podstawie wyrazu „buty”, rozwija słuch fonetyczny i umiejętności głoskowania
  • zapoznaje się z liczbą 6, doskonali umiejętności przeliczania w zakresie 6
  • uczestniczy w przedszkolnych Mikołajkach
  • wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
  • rozwija umiejętności kulinarne podczas wyrabiania ciast na pierniki

Fabryka Świętego Mikołaja

sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska

Ref.: Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.

Śpiewa wiatr, kto nadchodzi, już każdy wie.

To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.

Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?

Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,

do fabryki skrzatów wyruszyłem

i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,

w którym konduktorem został skrzat.

Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.

Najpierw główka, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,

teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,

potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

Ref.: Pada śnieg…

W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.

Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!

Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,

potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

List do Mikołaja

Michał Rusinek, Kasia Huzar-Czub

TATA:

Jako pomocnik Mikołaja

nikogo nie chcę tutaj łajać,

uczulam tylko, aby głowy

podczas tworzenia prezentowych

list, wyliczanek i wykazów

nie tracić, błagam, tak od razu!

Jako pomocnik Mikołaja

będę się potem musiał kajać,

bo Adam tu napisał „lama”,

mama zaś rejs chce po Bahamach,

a Ola motor. Nie dam rady.

Niniejszym zrzekam się posady.