Temat kompleksowy: ,,W świecie zwierząt leśnych” – dziecko rozpoznaje wybrane zwierzęta występujące w najbliższym i dalszym otoczeniu; zwraca uwagę na charakterystyczne cechy wyglądu, sposób poruszania się, rodzaj pokarmu, wymienia ciekawostki na ich temat
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
(Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP)
- Dziecko wyróżnia wybranych mieszkańców lasu: (wiewiórka, jeż, niedźwiedź, sarna) spośród innych zwierząt
- Dziecko wypowiada się płynnie na temat przygotowywania się zwierząt leśnych do zimy
- Dziecko rozmawia na temat sposobów dokarmiania zwierząt zimą przez człowieka, rozmawia o roli pana leśniczego
- Dziecko przestrzega zasad kulturalnego zachowania się podczas koncertu, w miejscu publicznym (biblioteka)
Wiersz: „Wiewiórka” | Piosenka: ,,Idzie jeż” |
Ruda wiewiórka, ruda wiewiórka skacze wesoło z drzewa na drzewo. Z chwiejnej gałązki w zieleń da nurka, machnie ogonkiem w prawo i w lewo. Zeszła na ziemię, nic się nie boi, wie, że orzeszki mamy w kieszonkach. O, z ręki bierze! O, przy mnie stoi, chwiejąc puszystym końcem ogonka. Nikt jej nie skrzywdzi, nikt jej nie spłoszy taka jest śliczna, zręczna i żywa! Zjadła orzeszków za kilka groszy, na pożegnanie ogonkiem kiwa. Władysław Broniewski | Idzie jeż, tup, tup, tup, słychać tupot małych stóp! /x2 1. Zwinął się w kuleczkę, boi się troszeczkę…/x2 2. Liście kolorowe lecą mu na głowę! /x2 3. Panią jesień wita, w liściach już zasypia. /x2 |