Przewidywane umiejętności dzieci:

  1. Dziecko rozpoznaje i nazywa w otoczeniu i na obrazkach: owoce z sadu i warzywa z ogrodu
  2. Dziecko nabywa i utrwala umiejętności przestrzegania zasad higieny – mycie rąk przed jedzeniem
  3. Dziecko rozwija zainteresowanie środowiskiem przyrodniczym
  4. Dziecko kształtuje umiejętności kategoryzowania i przeliczania
  5. Dziecko eksperymentuje i kształtuje ciekawość poznawczą podczas zabaw kulinarnych
  6. Dziecko rozwija szybkość zręczność w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
  7. Dziecko potrafi zaprezentować własne umiejętności taneczne

„W sadzie” – wiersz Dorota Kossakowska

W sadzie wujka Kazimierza

Rosły duże, stare drzewa.

Grusze, wiśnie i jabłonie

I czereśnie rozłożone.

Wujek dba o swoje drzewa,

słońce pięknie je przygrzewa.

Słodkie, smaczne lśnią jabłuszka

dla małego Mateuszka.

Gruszki żółte i zielone pod drzewami ułożone

Witaminki, witaminki” – piosenka Fasolki

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!