„ CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:

– Dostrzeganie piękna jesiennych drzew.

– Wzbogacanie wiedzy dziecka na temat przygotowania zwierząt do zimy.

– Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

– Usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej.

-Doskonalenie umiejętności przeliczania .

– Rozwijanie inwencji twórczej, muzycznej i plastycznej.

– Doskonalenie słuchu fonematycznego.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :

1.Jestem i działam z innymi.

2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.

3. Działam w harmonii z przyrodą.

4.Myślę i działam matematycznie.

5.Mówię i rozumiem.

6.Będę czytać i pisać.

7.Jestem odbiorcą i twórcą .

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:

 – doskonali słuch fonematyczny, poznaje literę : t, T,

– doskonali umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,

– poznaje leśne zwierzęta przygotowujące się do zimy,

– rozwija zainteresowania przyrodnicze,

– rozwija sprawność fizyczną,

– rozwija inwencję twórczą,

-doskonali technikę przeliczania,

– usprawnia koordynację słuchowo-wzrokowo- ruchową,

„TYDZIEŃ JEŻA”- wiersz

W poniedziałek jeż wyruszył, aby zbierać liście.

A we wtorek też ich szukał, chodząc zamaszyście.

Środa to jest dobra pora, aby liście zbierać.

W czwartek same żółte liście , jeżyk chce wybierać.

W piątek myśli : czasu mało ,żeby liście zebrać.

A w sobotę musiał wszystkie listki swoje przebrać.

Gdy niedziela już nastała, jeżyk myśli sobie:

Nie zdążyłem liści zebrać, co ja teraz zrobię?

Więc….. W poniedziałek jeż wyruszył……