„ CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
– Dostrzeganie piękna jesiennych drzew.
– Wzbogacanie wiedzy dziecka na temat przygotowania zwierząt do zimy.
– Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
– Usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej.
-Doskonalenie umiejętności przeliczania .
– Rozwijanie inwencji twórczej, muzycznej i plastycznej.
– Doskonalenie słuchu fonematycznego.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA :
1.Jestem i działam z innymi.
2.Żyję zdrowo i bezpiecznie.
3. Działam w harmonii z przyrodą.
4.Myślę i działam matematycznie.
5.Mówię i rozumiem.
6.Będę czytać i pisać.
7.Jestem odbiorcą i twórcą .
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI – DZIECKO:
– doskonali słuch fonematyczny, poznaje literę : t, T,
– doskonali umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,
– poznaje leśne zwierzęta przygotowujące się do zimy,
– rozwija zainteresowania przyrodnicze,
– rozwija sprawność fizyczną,
– rozwija inwencję twórczą,
-doskonali technikę przeliczania,
– usprawnia koordynację słuchowo-wzrokowo- ruchową,
„TYDZIEŃ JEŻA”- wiersz
W poniedziałek jeż wyruszył, aby zbierać liście.
A we wtorek też ich szukał, chodząc zamaszyście.
Środa to jest dobra pora, aby liście zbierać.
W czwartek same żółte liście , jeżyk chce wybierać.
W piątek myśli : czasu mało ,żeby liście zebrać.
A w sobotę musiał wszystkie listki swoje przebrać.
Gdy niedziela już nastała, jeżyk myśli sobie:
Nie zdążyłem liści zebrać, co ja teraz zrobię?
Więc….. W poniedziałek jeż wyruszył……