„Kolorowa jesień” – poznajemy jesienne dary: grzyby, kasztany, żołędzie obserwujemy kolory jesiennych liści

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem                                                                                 

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ                            

I   Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II  Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko rozpoznaje drzewa i ich owoce: żołędzie, kasztany, jarzębina
  2. Dziecko obserwuje przyrodę podczas jesiennych spacerów
  3. Dziecko wie jakie środki ostrożności trzeba zachować podczas grzybobrania
  4. Dziecko wie jak wygląda kolczasty jeż, potrafi opisać zwierzątko budując proste zdania.
  5. Dziecko potrafi manipulować darami jesieni podczas zabaw plastycznych

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Wiersz:

Bukieciki – Lucyna Krzemieniecka. 

Posypały się listeczki dookoła,

to już jesień te listeczki

z wiatrem woła:

opadnijcie moje złote i czerwone,

jestem jesień przyszłam tutaj,

w waszą stronę.

Lecą listki, lecą z klonu i kasztana.
Będą z listków bukieciki złote dla nas.
Nazbieramy, nastawiamy na stoliku
Tych jesiennych, tych pachnących bukiecików.

PIOSENKA:

MALOWAŁA JESIEŃ

Malowała jesień w parku wszystkie liście,

 Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

 La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,

Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.

La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,

Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.