„Jesień w ogrodzie i na talerzu” – poznajemy warzywa, które zbieramy jesienią w ogrodzie

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ                            

I   Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II  Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko rozpoznaje w otoczeniu i na obrazkach dary przyrody charakterystyczne dla danej pory roku: warzywa z ogrodu
  2. Dziecko obserwuje przyrodę podczas wycieczki do zagrody wiejskiej – agroturystycznej: Kozielec
  3. Dziecko stara się zgłaszać dorosłemu złe samopoczucie wynikające np. z choroby lokomocyjnej
  4. Dziecko stosuje zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące w przedszkolu
  5. Dziecko stosuje rożne narzędzia i przybory plastyczne, bezpiecznie używa i  właściwie trzyma nożyczki

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Warzywa z grządki wiersz

M. Szeląg

Oberwiemy strączki,

wyrwiemy pietruszki

-popracują rączki,

zmęczą się paluszki.

Warzywa weźmiemy

do naszej sałatki,

z apetytem zjemy, nie są z nas niejadki!

,,Urodzinki marchewki” Śpiewające Brzdące piosenka

1.Dziś w ogródku wesolutka jest imprezka,

urodziny ma marchewka.

Wystrojeni goście idą na kolację,

prezentują swe kreacje.

2.A cebula ta olbrzymi ma kłopocik:

lepszy kołnierz czy żabocik?

Może pelerynka? Może kamizelka,

szal jedwabny czy sukienka?

3.Przed lusterkiem stała długo, przymierzała,

w pięć sukienek się ubrała.

I wcisnęła też na siebie podkoszulkę,

Ot, po prostu na cebulkę.

 ref. Ma ogórek  garniturek,

       pan buraczek modny fraczek

       na kapuście lśni koszulka,

       w co ubierze się cebulka?