PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. zna zasady bezpiecznego zachowania się w lesie,
-dz. wie jakie zwyczaje mają zwierzęta jesienią
-dz. zna sposoby opieki nad zwierzętami
-dz. reaguje na umówiony sygnał
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
-dz. czeka na swoją kolej
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. liczy na konkretach
PIOSENKA:
„Jesienny spacer”
Sł. A. Filipkowska, muz. A. Chmielewska
Ref. Jak dobrze spacerować
Po parku, czy po lesie.
Gdy liście kolorowe
Nam mówią, że już jesień.
Aparat mam gotowy,
By zacząć w każdej chwili
Fotograficzne łowy
I spacer nam umilić.
Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka.
W dali pohukuje sowa.
Rudy lis jedzenia szuka
I w zaroślach już się chowa.
Ref. Jak dobrze spacerować…
Gdy przez las idziemy w ciszy,
To i wilk zawyje może.
Szary zając go usłyszy,
Szybko schowa się w swej norze.
Ref. Jak dobrze spacerować…
Popatrz tam wiewiórka ruda
Macha nam puszystą kitą.
Do swej dziupli znosi cuda!
Ma spiżarnię znakomitą.
Ref. Jak dobrze spacerować…
WIERSZ
“Wiewiórki”
B. Ostrowska
Wiewiórki młode dwie
Na sośnie się spotkały:
„Jak pani spędza dnie?
Co robi przez dzień cały?”
„Ja skaczę cały dzień,
Ciesząc się ciepłym słonkiem,
Lub śpię zaszyta w cień
Nakrywszy się ogonkiem”.
„A proszę pani, ja
Gromadzę wciąż zapasy
Na czas, gdy zima zła
Pokryje śniegiem lasy”.