Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji,
  • doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów,
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych
  • doskonalenie pamięci i koncentracji

Wiersz pt. „Jesienna szaruga”

W szary dzień, szare niebo,

Szare chmury płyną wysoko,

W oddali samotne szare drzewo,

A niebo ma łzami kapiące oko.

Szara mgła ściele się na łące,

W szarej trawie sobie siedzą

Dwa małe, szare zające,

Wystraszone kryją się za miedzą.

Szare domy, szare ulice,

Wystawy smutne i szare,

W oknach szare okiennice,

Przez nie prześwituje światło szare.

Ulicami snują się szarzy ludzie,

W swych szarych i smętnych ubraniach,

Trzeba mieć nadzieję, że tu gdzie

Szaro, wkrótce pojedziemy na saniach.

Piosenka „Jesienny spacer”

Ref; Jak dobrze spacerować

po parku, czy po lesie.

Gdyby liście kolorowe

nam mówią, że już jesień.

Aparat nam gotowy,

by zacząć w każdej chwili

fotograficzne łowy

i spacer nam umilić.

Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka.

W dali pohukuje sowa.

Rudy lis jedzenia szuka

i w zaroślach już się chowa.

Ref; Jak dobrze spacerować…

Gdy przez las idziemy w ciszy,

to i wilk zawyje może.

Szary zając go usłyszy,

szybko schowa się w swej norze.

Ref; Jak dobrze spacerować…

Popatrz tam, wiewiórka ruda

macha nam puszystą kitą

Do swej dziupli znosi cuda!

Ma spiżarnię znakomitą.

Ref; Jak dobrze spacerować…

Jeż kolczasty w gęstej trawie

tupta wolno do kryjówki.

I choć go nie widać prawie,

uciekają przed nim mrówki.