Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji,
- doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów,
- kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych
- doskonalenie pamięci i koncentracji
Wiersz pt. „Jesienna szaruga”
W szary dzień, szare niebo,
Szare chmury płyną wysoko,
W oddali samotne szare drzewo,
A niebo ma łzami kapiące oko.
Szara mgła ściele się na łące,
W szarej trawie sobie siedzą
Dwa małe, szare zające,
Wystraszone kryją się za miedzą.
Szare domy, szare ulice,
Wystawy smutne i szare,
W oknach szare okiennice,
Przez nie prześwituje światło szare.
Ulicami snują się szarzy ludzie,
W swych szarych i smętnych ubraniach,
Trzeba mieć nadzieję, że tu gdzie
Szaro, wkrótce pojedziemy na saniach.
Piosenka „Jesienny spacer”
Ref; Jak dobrze spacerować
po parku, czy po lesie.
Gdyby liście kolorowe
nam mówią, że już jesień.
Aparat nam gotowy,
by zacząć w każdej chwili
fotograficzne łowy
i spacer nam umilić.
Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka.
W dali pohukuje sowa.
Rudy lis jedzenia szuka
i w zaroślach już się chowa.
Ref; Jak dobrze spacerować…
Gdy przez las idziemy w ciszy,
to i wilk zawyje może.
Szary zając go usłyszy,
szybko schowa się w swej norze.
Ref; Jak dobrze spacerować…
Popatrz tam, wiewiórka ruda
macha nam puszystą kitą
Do swej dziupli znosi cuda!
Ma spiżarnię znakomitą.
Ref; Jak dobrze spacerować…
Jeż kolczasty w gęstej trawie
tupta wolno do kryjówki.
I choć go nie widać prawie,
uciekają przed nim mrówki.