Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc wrzesień (23.09. – 27.09.2024r.)

Temat kompleksowy: „Bezpieczna droga do przedszkola” – poznajemy  zasady ruchu drogowego, chcemy czuć się bezpiecznie na drodze, cd…

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I   Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II  Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko utrwala podstawowe zasady ruchu drogowego dotyczące w szczególności przechodzenia przez ulicę na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji.
  2. Dziecko rozpoznaje znaki drogowe: znak przejścia dla pieszych, znak ,,STOP”.
  3. Dziecko wypowiada się na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań i sytuacji w ruchu ulicznym.
  4. Dziecko uczestniczy w ruchu ulicznym przy wykorzystaniu ,,miasteczka komunikacyjnego”.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

WIERSZ

,,Światła na skrzyżowaniu”

Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
 palą się światła – popatrzmy na nie.
 Światło zielone, jak młode listki
 na drugą stronę zaprasza wszystkich.
 A światło żółte, jak liść jesieni
 ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
 Światło czerwone jak mak, jak ogień
 wszystkim przechodniom zamyka drogę.

PIOSENKA

,,Dzieci i światła

1. Po ulicach auta

pędzą w rożne strony

uważajcie dzieci

na światło czerwone.

Ref.: Razem z mamą

 muszę stanąć,

 kiedy  światło jest czerwone.

 A na drugą

przejdę stronę

przy świetle zielonym.

2. Już hamują z piskiem

auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga

światełko zielone.

Plan opracowała: K. Borowicz