„Bezpieczna droga do przedszkola” – poznajemy  zasady ruchu drogowego, chcemy czuć się bezpiecznie na drodze.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I   Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II  Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko  zna  obowiązujące reguły, zachowania i  przepisy ruchu drogowego.
  2. Dziecko właściwie rozpoznaje sygnały dźwiękowe i wizualne, które można usłyszeć lub zobaczyć na drodze.
  3. Dziecko odtwarza obrazki  z prostych  figur geometrycznych (znaki, auta).
  4. Dziecko wie, w jakim miejscu może przejść przez jezdnię, rozpozna znak: uwaga, przejście dla pieszych

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Światła na skrzyżowaniu”– wiersz
 

 Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
 palą się światła – popatrzmy na nie.
 Światło zielone, jak młode listki
 na drugą stronę zaprasza wszystkich.
 A światło żółte, jak liść jesieni
 ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
 Światło czerwone jak mak, jak ogień
 wszystkim przechodniom zamyka drogę.

Dzieci i światła

1.Po ulicach auta

pędzą w rożne strony

uważajcie dzieci

na światło czerwone.

Ref. Razem z mamą

 muszę stanąć,

 kiedy  światło jest czerwone.

 A na drugą

przejdę stronę

przy świetle zielonym.

2.Już hamują z piskiem

auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga

światełko zielone.