Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- ustalenie zasad grupy
- kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia,
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu
- kształtowanie empatii i wrażliwości.
Przedszkolaki rozwijają talenty.
Aby w przedszkolu było nam miło,
by się do niego chętnie chodziło,
musimy poznać pewne zasady
i ich przestrzegać. To cenne rady.
Na przykład takie: „Słuchamy się pani
i zgodnie bawię się z kolegami”.
Jedna z ważniejszych, o której powiem,
mówi: „Zostawiaj porządek po sobie”,
bo gdy do sali wchodzimy z rana,
to sala pięknie jest posprzątana.
Każdy miś, lala, kredka,książeczka
mają swe miejsce gdzieś na półeczkach.
Więc gdy się kończy wspólna zabawa,
to się na miejsce wszystko odkłada.
Do przedszkola idzie Wrzesień,
Żeby zostać przedszkolakiem,
A za Wrześniem biegną dzieci:
Czekaj na nas, nie bądź taki!
Maszerują razem z dziećmi,
Ręka w rękę, noga w nogę,
Wszystkim w koło opowiada:
Przedszkolakiem zostać mogę!
Ref. Do przedszkola, do przedszkola
Do zabawek i książeczek,
Do piosenek i wierszyków,
Tu przyjaciół tez znajdziecie.
Do przedszkola, do przedszkola
Do zabawek i książeczek,
Do piosenek i wierszyków,
Tu przyjaciół tez znajdziecie.
Pani wita ich przed salą,
I z uśmiechem drzwi otwiera.
W samą porę, miły Wrześniu,
Już zostaniesz z nami teraz.
Mam swój znaczek, szafkę w szatni
I humorek doskonały,
Zna trzy słowa czarodziejskie,
Z każdej cieszy się pochwały.
Ref. Do przedszkola, do przedszkola …