PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wymieni zasady bezpiecznego zachowania się podczas wakacji
-dz. nazywa pojazdy poruszające się na lądzie, po wodzie i w powietrzu
-dz. współpracuje w zespole
-dz. rozwiązuje zagadki
-dz. nazywa zwierzęta morskie
-dz. dostrzega miejsca wypoczynku
-dz. posługuje się liczebnikami porządkowymi
-dz. wypowiada się na temat swojej pracy
-dz. używa pojęcia tyle samo
-dz. uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
PIOSENKA:
„NIECH ŻYJĄ WAKACJE”
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
WIERSZ
„SZUMIĄCY LAS”
D. Gellner
Kiedyś z tatą
szłam przez las,
a las szumiał
cały czas!
Szumiał,
szumiał,
szumiał,
nic innego las nie umiał.
Powiedziałam mu do ucha:
-Przestań szumieć!
Nie posłuchał.
Nie posłuchał.
Nie zrozumiał.
Skąd wiem?
No bo dalej szumiał!