Cele dydaktyczno – wychowawcze:
- poznanie znaczenia słów „ być tolerancyjnym”
- poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki
- poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół
- poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki
- nauka rozpoznawania elementów świata fizyki w odniesieniu do realnej rzeczywistości
Wiersz I. Suchorzewskiej, pt. ”Na łące”
Gdy się zmęczysz, po zabawie,
Brzuszkiem połóż się na trawie:
Słońce świeci, wiatr powiewa,
Trawy wielkie aż do nieba,
Miodem pachnie cała łąka.
Patrz – tam żuk, a tu biedronka,
Dalej mrówka, niby w lesie,
Jakiś wielki ciężar niesie. (…)
Między źdźbłami, w świetle słonka
Pajęczyna jak koronka.
Pająk ją bez przerwy snuje,
Nic go więcej nie zajmuje…
Jeszcze dalej widzisz znowu
Gąsienicę kolorową.
Gryzie listek, łeb przechyla.
Wiesz, że zmieni się w motyla?
Słyszysz bąka bas głęboki?
Zbiera z kwiatów słodkie soki.
Złota pszczoła cicho brzęczy.,
Chce mieć miodu jak najwięcej
Do wieczora od poranku
Zbiera, nosi bez ustanku….
Gdy się zmęczysz, po zabawie,
Zajrzyj, co się dzieje w trawie:
Czy to piątek, czy sobota
W trawach, w kwiatach wre robota!
Niech żyją wakacje – tekst piosenki
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.