Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc maj (27.05. – 29.05.2024r.)
Temat kompleksowy: ,,Majowa łąka” – poznajemy mieszkańców i roślinność łąki, np. owady, kwiaty, zwierzęta, cd…
Przewidywane umiejętności dzieci:
Dziecko:
– potrafi wymienić mieszkańców łąki, tj. biedronka, pszczoła, motyl;
– ilustruje ruchem treść piosenki;
– tworzy kompozycję plastyczną z wykorzystaniem krepy;
– współdziała w parze podczas wykonywania ćwiczeń.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
WIERSZ
,,Łąka”
Łąka cała w zieleni.
Od kwiatków bieli się, żółci i czerwieni.
Rosną na niej różne kwiatki
od stokrotek, aż po bratki.
Rano kwiatki swe kielichy otwierają
i wszystkie owady do siebie zapraszają.
Przylatują osy, bąki, szerszenie i pszczoły.
Zbierają na miód słodki, pyłek kolorowy.
PIOSENKA
,,Bal na łące„
1. Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką,
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
2. Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
3. A trzy małe biedronki,
nie chcą tańczyć tej polki.
I czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
Opracowała: K. Borowicz