„Majowa łąka”- poznajemy mieszkańców i roślinność łąki np. owady, kwiaty.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko zna i nazywa mieszkańców łąki: motyl, żaba, biedronka, mrówka
- Dziecko nazywa niektóre rośliny, które rosną na łące: stokrotka, mak, rumianek, niezapominajka
- Dziecko liczy kropki w zakresie dostępnym
- Dziecko odzwierciedla w pracach plastycznych „Kwiaty dla mamy i taty”- kolory wiosennych kwiatów np. niezapominajka
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek
Z. Klauza
Łąka (wiersz)
Łąka cała w zieleni.
Od kwiatków bieli się, żółci i czerwieni.
Rosną na niej różne kwiatki
od stokrotek, aż po bratki.
Rano kwiatki swe kielichy otwierają
i wszystkie owady do siebie zapraszają.
Przylatują osy, bąki, szerszenie i pszczoły.
Zbierają na miód słodki, pyłek kolorowy.
Bal na łące (piosenka)
1.Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką,
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
2.Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
3.A trzy małe biedronki,
nie chcą tańczyć tej polki.
I czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.