„Majowa łąka”- poznajemy mieszkańców i roślinność łąki np. owady, kwiaty.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem                                                     

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko zna i nazywa mieszkańców łąki: motyl, żaba, biedronka, mrówka
  2. Dziecko nazywa niektóre rośliny, które rosną na łące: stokrotka, mak, rumianek, niezapominajka
  3. Dziecko liczy kropki  w zakresie dostępnym
  4. Dziecko odzwierciedla w pracach plastycznych „Kwiaty dla mamy i taty”- kolory  wiosennych kwiatów np. niezapominajka

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek 

Z. Klauza

 Łąka (wiersz)

Łąka cała w zieleni.
Od kwiatków bieli się, żółci i czerwieni.
Rosną na niej różne kwiatki

od stokrotek, aż po bratki.
Rano kwiatki swe kielichy otwierają

i wszystkie owady do siebie zapraszają.
Przylatują osy, bąki, szerszenie i pszczoły.
Zbierają na miód słodki, pyłek kolorowy.

Bal na łące (piosenka)

1.Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką,
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

2.Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

3.A trzy małe biedronki,

nie chcą tańczyć tej polki.

I czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.