„Co słychać na wiosennej łące””
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Działam w harmonii z przyrodą (3)
Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)
Mówię i rozumiem (5)
Jestem odbiorcą i twórcą (7)
Myślę i działam matematycznie(4)
Jestem i działam z innymi (1)
Przewidywane umiejętności dzieci:
– wymieni mieszkańców łąki
– zna nazwę domu mrówek
– składa papier według instrukcji
– porównuje przedmioty ciężki- lekki
– przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się na wycieczce autokarowej
„ Na łące”- wiersz
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt roślin kolorowych
Tu motylek a tam pszczółka
Tutaj kwiatek- o różowy.
Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczę z nimi chwilę.
„ Kropki biedronki”- piosenka
1.Ile kropek ma biedronka
Dwie a może trzy
Trudno zliczyć daję słowo
Czy pomożesz mi.
Ref: Jedna druga trzecia czwarta
Piąta szósta kropka
Jest i siódma policz z nami
Gdy biedronkę spotkasz
2.Ach te kropki te kropeczki
Kłopot wielki mam
Bo te małe biedroneczki
Chodzą tu i tam.
Ref: Jedna druga trzecia czwarta….
|