I. „BIAŁO-CZERWONY MAJ”              29.04. – 2.05.2024

 – wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo

– doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji

– doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu

– wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych

–  kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką

–  kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych

–  kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń

– kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F”

– kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski

– wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu

–  kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych

–  kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą

–  kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy

– kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów

– doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni

– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych

– kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  6., 2., 1.

II. „PODRÓŻE PO EUROPIE”                  6.05.- 10.05.2024

wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną, zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych

kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

– kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków

– kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa

– kształtowanie postawy szacunku wobec odmienności i niepowtarzalności każdej osoby

– doskonalenie umiejętności ilustrowania zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną

– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter

– kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć

– doskonalenie umiejętności opisywania obrazków, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi

–  poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 8., 2., 1.

III. „WIOSENNE BARWY I DŹWIĘKI”      13.05. – 17.05.2024

– doskonalenie koordynacji ruchowej

– kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania

– doskonalenie sprawności dłoni, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego

– rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych

– rozwijanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie

– wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy

– doskonalenie umiejętności współpracy z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków grupy

– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

– wzbudzanie zainteresowań czytelniczych

– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania

– doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania ich na inne reprezentacje

– utrwalenie poznanych liter i cyfr

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat

– rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych

– poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin

– poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 1.

IV. „W RODZINNYM KRĘGU”            20.05.- 24.05.2024

– doskonalenie umiejętności sprawnego przebierania się, wiązania sznurowadeł

– doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, sprzątania po posiłku

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, wyrażania ich w akceptowany społecznie sposób

– kształtowanie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenia się z ich uczuciami i potrzebami

– poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych

– doskonalenie rozumienia obowiązków członków rodziny i konieczności ich wypełniania

– kształtowanie postawy szacunku, życzliwości i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, świadomości własnych praw oraz praw innych

–  kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich zachowań

–  doskonalenie umiejętności wspierania rówieśników w sytuacjach, kiedy tego potrzebują

– kształtowanie umiejętności zachowania w kontakcie z nieznajomym

– kształtowanie umiejętności tworzenia oraz czytania wyrazów zbudowanych z poznanych liter

– doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy

– doskonalenie umiejętności odtwarzania według wzoru oraz układania własnych kompozycji

 – doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym

– doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary

– doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=”

– poszerzanie wiedzy na temat zawodów

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 3., 1., 8.