PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. zna nazwę i wygląd niektórych kwiatów
-dz. zna nazwy niektórych zwierząt
-dz. wie, że nie wolno krzywdzić zwierząt
-dz. zna sposób poruszania się niektórych zwierząt (pełzanie. skakanie, latanie, chodzenie)
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
-dz. współpracuje w zespole
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
PIOSENKA:
„KTO MIESZKA NA ŁĄCE”
1. Przyleciał motylek i usiadł na listku,
a obok motylka – biedronka.
By ogrzać się w słońcu, miło odpocząć
zaprasza majowa łąka.
Ref.: A kto tutaj mieszka? Kum, kum,
kum.
To żabek zielonych cały tłum.
A kto tu gra koncert? Cyt, cyt, cyt.
To świerszcze cykają skoro świt.
A kto tutaj brzęczy? Bzz, bzz, bzz.
To pszczoły pracują, by miodek był.
A kto tutaj chodzi? Kle, kle, kle.
To bociek robaczki pyszne je.
2. Kołyszą się kwiaty – stokrotki i maki.
Kołysze się też pajęczyna.
Kaczeńce i chabry w trawie przysiadły
i pachnie tu koniczyna.
Ref.: A kto tutaj mieszka? Kum, kum, kum.
To żabek zielonych cały tłum.
A kto tu gra koncert? Cyt, cyt, cyt.
To świerszcze cykają skoro świt.
A kto tutaj brzęczy? Bzz, bzz, bzz.
To pszczoły pracują, by miodek był.
A kto tutaj chodzi? Kle, kle, kle.
To bociek robaczki pyszne je.
WIERSZ
,,KTO MIESZKA NA ŁĄCE?”
1. Posłuchaj wiersza I.R. Salach „ Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców, zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka, tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały, obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci, więc zatańczmy z nimi chwilę.