Temat kompleksowy: „Mamo, tato ,wolę wodę”…
celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych, ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska, cd…
Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :
Dziecko:
– wypowiada się na temat roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin;
– uczestniczy w zabawach plastyczno-technicznych – wykonuje statek, eko-torbę;
– rozmawia na temat zdrowych produktów spożywczych (piramida żywienia);
– wykonuje ćwiczenia oddechowe ze słomką;
– stosuje się określenia: mniej – więcej w zabawie badawczej z wodą.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Wiersz o wodzie:
1.Mała chmurka zapłakała,
kropelkami świat zalała,
zasiliła rzeki w wodę,
ożywiła nap przyrodę.
2.Dzięki wodzie wszystko żyje,
każdy ją na świecie pije,
mały kwiatek, wielkie drzewo,
które pnie się aż pod niebo.
3.Wodę piją także dzieci,
taką co ze źródła leci.
Aby rosnąć, aby żyć,
trzeba czystą wodę pić.
Śpiewające Brzdące- „Deszczowa piosenka”
1.Deszczyk kapie, z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref. Kap, kap, kap
deszczyk z nieba spadł.
2.Deszczyk kapie, z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
Opracowała: K. Borowicz