Temat kompleksowy: Wiosna, Wiosna, ach to Ty! – kwiatki, bratki i stokrotki dla Marysi i Dorotki…
Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :
Dziecko:
– wymienia oznaki wiosny;
– wymienia nazwy kwiatów kwitnących wiosną: bratki, tulipany, stokrotki;
– wciela się w rolę ogrodnika: pomaga sadzić kwiatki, wyjaśnia, czego kwiaty potrzebują, aby mogły rosnąć.
– śpiewa piosenkę o tematyce wiosennej;
– wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Piosenka ,,Kwiatki, bratki i stokrotki”
Jestem sobie ogrodniczka,mam nasionek pół koszyczka.Jedne gładkie,drugie w łatki,a z tych nasion będą kwiatki.
Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche,
mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o swoje kwiatki.
Kwiatki – bratki i stokrotki…
Wierszyk paluszkowy ,,Wiosna”
Przyszła do nas piękna wiosna
wielką radość nam przyniosła
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk
Potem z chmurki mokry deszczyk.
Zaświeciło jasne słonko
zatrzymało się nad łąką.
Plan opracowała: Karolina Borowicz