Temat kompleksowy: Wiosna, Wiosna, ach to Ty! – kwiatki, bratki i stokrotki dla Marysi i Dorotki…

Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :

Dziecko:

– wymienia oznaki wiosny;

– wymienia nazwy kwiatów kwitnących wiosną: bratki, tulipany, stokrotki;

– wciela się w rolę ogrodnika: pomaga sadzić kwiatki, wyjaśnia, czego kwiaty potrzebują, aby mogły rosnąć.

– śpiewa piosenkę o tematyce wiosennej;

– wykonuje prace plastyczne różnymi technikami.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Piosenka ,,Kwiatki, bratki i stokrotki”

Jestem sobie ogrodniczka,mam nasionek pół koszyczka.Jedne gładkie,drugie w łatki,a z tych nasion będą kwiatki.

Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche,
mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o swoje kwiatki.

Kwiatki – bratki i stokrotki…

Wierszyk paluszkowy ,,Wiosna”
Przyszła do nas piękna wiosna
wielką radość nam przyniosła
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk
Potem z chmurki mokry deszczyk.
Zaświeciło jasne słonko
zatrzymało się nad łąką.

Plan opracowała: Karolina Borowicz