Temat kompleksowy: „ Wielkanocne idą Święta – dziecko zna symbole świąt wielkanocnych np.: zajączek, kurczaczek, baranek oraz tradycję malowania jajek – pisanki.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko poznaje wytwory związane z tradycją Świąt Wielkanocnych np. malowanie jajek, pisanki, noszenie prezentów przez zajączka
- Dziecko wypowiada się na temat wysłuchanej bajki: „Ola i wielkanocny zajączek”
- Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach plastycznych – lepi z plasteliny
- Dziecko słucha wierszy o tematyce dotyczącej świąt wielkanocnych
„Obudziły się pisanki” D. Gellner (wiersz do słuchania))
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
– Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha!
„Wielkanocna przygoda” (piosenka)
1.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
i na święta ci przyniesie moc życzeń.
2.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.
3.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,
będzie dzwonił, będzie skakał po łące.