Temat kompleksowy: „Przyszła do nas wiosna, a z nią pora wielkanocna…”- obserwujemy otaczającą nas przyrodę: kwiaty, ptaki, pąki na drzewach, cd…

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

DZIECKO:

– rozmawia na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;

– poznaje tradycję obchodów świąt wielkanocnych, w tym symbole wielkanocne;

– tworzy wspólnie z rodzicem zajączka z papieru podczas warsztatów wielkanocnych;

– powtarza za nauczycielem treść wiersza;

– uczestniczy w pochodzie z okazji Powitania Wiosny, śpiewa wiosenną piosenkę (21.03.).

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”:

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

WIERSZ Kto to? I. Salach

Powiedzcie mi dzieci

co to jest za pani.

Trawa rośnie, słonko świeci

Ptaszek śpiewa do niej.

Kto przychodzi do nas

o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna

czy wiesz kto to? Wiosna.

PIOSENKA ,,Pani Wiosna” M. Dworak

1.Idzie, idzie pani wiosna cicho na paluszkach,

taka piękna i radosna jak bajkowa wróżka.

Ref. Obudź się niedźwiadku już

        wiosna jest tuż, tuż.

2.Idzie wiosna, kolorowa ma w koszyku w kwiatki,

pragnie nimi obdarować dzieci i niedźwiadki.