Temat kompleksowy: „Przyszła do nas wiosna, a z nią pora wielkanocna…”- obserwujemy otaczającą nas przyrodę: kwiaty, ptaki, pąki na drzewach, cd…
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
DZIECKO:
– rozmawia na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;
– poznaje tradycję obchodów świąt wielkanocnych, w tym symbole wielkanocne;
– tworzy wspólnie z rodzicem zajączka z papieru podczas warsztatów wielkanocnych;
– powtarza za nauczycielem treść wiersza;
– uczestniczy w pochodzie z okazji Powitania Wiosny, śpiewa wiosenną piosenkę (21.03.).
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”:
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
WIERSZ Kto to? I. Salach
Powiedzcie mi dzieci
co to jest za pani.
Trawa rośnie, słonko świeci
Ptaszek śpiewa do niej.
Kto przychodzi do nas
o tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna
czy wiesz kto to? Wiosna.
PIOSENKA ,,Pani Wiosna” M. Dworak
1.Idzie, idzie pani wiosna cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już
wiosna jest tuż, tuż.
2.Idzie wiosna, kolorowa ma w koszyku w kwiatki,
pragnie nimi obdarować dzieci i niedźwiadki.