Temat kompleksowy: „Przyszła do nas wiosna, a z nią pora wielkanocna…”- obserwujemy otaczającą nas przyrodę: kwiaty, ptaki, pąki na drzewach.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko poznaje oznaki wiosny: kwiaty, przylatują ptaki- bociany, zwierzęta budzą się z zimowego snu-niedźwiedzie
2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne, podejmuje próbę cięcia nożyczkami
3.Dziecko słucha wierszy o tematyce bliskiej dziecku
4.Dziecko zachowuję się kulturalnie dbam o higienę, ład i porządek ( w bibliotece)
5.Dziecko rozwija kompetencje związane z samoobsługą-zakłada garderobę przed spacerem.
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Kto to? I. Salach
Powiedzcie mi dzieci
co to jest za pani.
Trawa rośnie, słonko świeci
Ptaszek śpiewa do niej.
Kto przychodzi do nas
o tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna
czy wiesz kto to? Wiosna.
Pani Wiosna M. Dworak
1.Idzie, idzie pani wiosna cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już
wiosna jest tuż, tuż.
2.Idzie wiosna, kolorowa ma w koszyku w kwiatki,
pragnie nimi obdarować dzieci i niedźwiadki.