„Kiedyś i dziś” 04.03 – 08.03.2024
– rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
– wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii
– kształtowanie nawyku regularnego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
– kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
-kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
– wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
-wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii
– budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich
– budzenie zainteresowań technicznych
– doskonalenieumiejętności korzystania z komputera i Internetu
– doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów
– poszerzanie znajomości liter – litery „z”, „Z”
– doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
– kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
– doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
– budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
– wdrażanie do współdziałania z dziećmi podczas zabawy, w pracach użytecznych, podczas odpoczynku
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4
„Na tropach wiosny” 11.03 – 15.03.2024
– rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
– wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
– doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
– kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
-rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
– wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
– wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
– kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
– doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
– wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”
– rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
– kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
– ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
– wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”
– rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
– kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
– doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
– doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.
- „Morskie opowieści” 18.03.- 22.03.2024
– wdrażanie do wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł
– wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych, majsterkowania, budowania
– kształtowanie chwytów dłoni podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania
– kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji czekania na swoją kolej i rywalizacji
– wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
– rozwijanie zainteresowania literami i czytaniem, doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter
– doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, opowiadania o zdarzeniach z przedszkola, objaśniania kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układania historyjki obrazkowej, recytowania wierszy, układania i rozwiązywania zagadek
– doskonalenie umiejętności klasyfikowania jakościowego i ilościowego przedmiotów
– doskonalenie umiejętności tworzenia i odtwarzania rytmicznych układów
– doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 9
– kształtowanie umiejętności tworzenia i odczytywania zapisów działań matematycznych
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet oraz rozumienia, do czego służą pieniądze
– doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji i impresji plastycznych inspirowanych przyrodą, materiałem naturalnym
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 7., 8.
IV. „Radosna Wielkanoc” 25.03.- 29.03.2024
– wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas zajęć kulinarnych
– kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami
– kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy
– wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
– budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
– wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
– kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
– kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
– poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”
– tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
– doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje
– doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 8., 6.