Kiedyś i dziś”                 04.03 – 08.03.2024

– rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania

wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii

 kształtowanie nawyku regularnego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu

kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku

-kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie

– wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką

-wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii

– budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich

budzenie zainteresowań technicznych

–  doskonalenieumiejętności korzystania z komputera i Internetu

doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów

poszerzanie znajomości liter – litery „z”, „Z”

doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9

kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

– doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

budowanie pozytywnej atmosfery w grupie

wdrażanie do współdziałania z dziećmi podczas zabawy, w pracach użytecznych, podczas odpoczynku

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4

Na tropach wiosny”           11.03 – 15.03.2024

– rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody

– wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw

– doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą

– kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę

-rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków

wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych

wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela

– kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej

– doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”

rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego

– kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny

ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową

– wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”

rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego

kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej

doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”

doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.

  1.   „Morskie opowieści”            18.03.- 22.03.2024

– wdrażanie do wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł

wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych, majsterkowania, budowania

kształtowanie chwytów dłoni podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania

– kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji czekania na swoją kolej i rywalizacji

– wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych

– rozwijanie zainteresowania literami i czytaniem, doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter

doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, opowiadania o zdarzeniach z przedszkola, objaśniania kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układania historyjki obrazkowej, recytowania wierszy, układania i rozwiązywania zagadek

doskonalenie umiejętności klasyfikowania jakościowego i ilościowego przedmiotów

doskonalenie umiejętności tworzenia i odtwarzania rytmicznych układów

doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 9

kształtowanie umiejętności tworzenia i odczytywania zapisów działań matematycznych

kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet oraz rozumienia, do czego służą pieniądze

doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji i impresji plastycznych inspirowanych przyrodą, materiałem naturalnym

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 7., 8.

IV.  „Radosna Wielkanoc”            25.03.- 29.03.2024

– wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas zajęć kulinarnych

– kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami

– kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy
– wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
– budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt

– wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

– kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych

– kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu

– poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J”

– tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu

– doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje

– doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 8., 6.