Temat kompleksowy: „Poznajemy pracę kucharki” – dziecko zna pracę kucharki, wie jakie zadania wykonuje w kuchni, nazywa sprzęt kuchenny.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko dba o bezpieczeństwo swoje i innych na terenie przedszkola i  w sali

2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(wydzieranka z kolorowego papieru)

3.Dziecko gra na instrumentach, poznaje instrument perkusyjny: talerze

4.Dziecko uczestniczy w zabawach,  w których odkrywa świat przez zabawę twórczą w oparciu o wykonywany zawód: kucharka, nazywa przedmioty, które używa w kuchni.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP  

Piosenka:

Gotujemy sami – słuchanie piosenki. sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak

 

Ref.: W kuchni naszej mamy gotujemy sami.

 Pięknie zapraszamy, gotuj razem z nami.

1.Będzie budyń ze śmietaną, czekolada z bitą pianą.

Kogel-mogel ukręcimy, trochę przy tym nabrudzimy.

 Ref.: W kuchni naszej mamy…

2. Mleko z garnka wykipiało, wysypało się kakao,

a rodzynki i migdały same w buzi poznikały.

 Ref.: Teraz posprzątamy, aż się będzie świecić.

Garnki pozmywamy, wyniesiemy śmieci.

Wiersz:

„Kuchareczka”  
Kuchareczka mała zupę gotowała.
Kroiła warzywa, do garnka wkładała.
Zupa już gotowa, smaczna jest i zdrowa,
choć kucharka mała
jej nie próbowała.