Temat kompleksowy: ,,Kto misiowi urwał ucho?” – poznajemy zawód krawcowej, ona szyje nam ubrania… cd.

Przewidywane umiejętności dzieci:

– Dziecko rozmawia na temat pracy krawcowej;

– Dziecko koloruje obrazek wg podanego kodu;

– Dziecko podejmuje próbę zapinania guzików;

– Dziecko układa wskazany rytm;

– Dziecko porusza się rytmicznie do muzyki.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Opracowała: K. Borowicz

WIERSZ

„Naprawiamy misia

Kto misiowi urwał ucho ? No, kto ? – pytam . Cicho, głucho.
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem ?
Może upadł biegnąc z górki ?
Może go dziobały kurki ?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił ?
Igła, nitka, rączek para .
naprawimy misia zaraz .
O, już sterczą uszka oba,
teraz nam się miś podoba!

Cz. Janczarski

PIOSENKA

,,Nitko, nitko”

Nitko, nitko, hej niteczko

zawijaj się równiuteńko,

w ładny kłębek mi się zwiń,

tylko mi się nie zerwij.

Nitko, nitko, hej niteczko

rozwijaj się wolniuteńko

w ładne kółko się rozwiń

tylko mi się nie zerwij.