Temat kompleksowy: „Kto misiowi urwał ucho?”-poznajemy zawód krawcowej, ona szyje nam ubrania…

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3– Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko poznaje pracę krawcowej

2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(rysuje, podejmuje próby cięcia  nożyczkami po linii, skleja)

3.Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych ze śpiewem

4.Dziecko uczestniczy w zabawach zmysłowych: dotyk, słuch, wzrok (nawleka guziki na sznurek, przewleka sznurek przez dziurki wg. wzoru)

5.Dziecko rozwijanie kompetencji związanych z samoobsługą

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia(wiersz)

Kto misiowi urwał ucho ? No, kto ? – pytam . Cicho, głucho.
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem ?
Może upadł biegnąc z górki ?
Może go dziobały kurki ?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił ?
Igła, nitka, rączek para .
naprawimy misia zaraz .
O, już sterczą uszka oba,
teraz nam się miś podoba!

Nitko, nitko…(piosenka)

Nitko, nitko, hej niteczko

zawijaj się równiuteńko,

w ładny kłębek mi się zwiń,

tylko mi się nie zerwij.

Nitko, nitko, hej niteczko

rozwijaj się wolniuteńko

w ładne kółko się rozwiń

tylko mi się nie zerwij.

Dzieci ustawione w szeregu trzymają się za ręce. Jedno prowadzi. Rząd zwija się podczas śpiewania wokół niego. Gdy dzieci śpiewają drugą zwrotkę, rząd się rozwija.