Temat kompleksowy: „Kto misiowi urwał ucho?”-poznajemy zawód krawcowej, ona szyje nam ubrania…
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3– Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko poznaje pracę krawcowej
2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(rysuje, podejmuje próby cięcia nożyczkami po linii, skleja)
3.Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych ze śpiewem
4.Dziecko uczestniczy w zabawach zmysłowych: dotyk, słuch, wzrok (nawleka guziki na sznurek, przewleka sznurek przez dziurki wg. wzoru)
5.Dziecko rozwijanie kompetencji związanych z samoobsługą
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia„(wiersz)
Kto misiowi urwał ucho ? No, kto ? – pytam . Cicho, głucho.
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem ?
Może upadł biegnąc z górki ?
Może go dziobały kurki ?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił ?
Igła, nitka, rączek para .
naprawimy misia zaraz .
O, już sterczą uszka oba,
teraz nam się miś podoba!
Nitko, nitko…(piosenka)
Nitko, nitko, hej niteczko
zawijaj się równiuteńko,
w ładny kłębek mi się zwiń,
tylko mi się nie zerwij.
Nitko, nitko, hej niteczko
rozwijaj się wolniuteńko
w ładne kółko się rozwiń
tylko mi się nie zerwij.
Dzieci ustawione w szeregu trzymają się za ręce. Jedno prowadzi. Rząd zwija się podczas śpiewania wokół niego. Gdy dzieci śpiewają drugą zwrotkę, rząd się rozwija.