Temat kompleksowy I: W świecie Baśni

Temat kompleksowy II: Bale, bale w karnawale.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1- Jestem i działam z innymi

Obszar 2- Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Przewidywane umiejętności dzieci:

  • dz. przelicza elementy w zakresie 3 i więcej
  • dz. powtarza słowa pierwszej strofy wiersza
  • dz. maluje farbami
  • dz. śpiewa piosenkę
  • dz. utrwala znajomość popularnych bajek
  • dz. uczestniczy w uroczystości przedszkolnej
  • dz. uczy się wyrażać swoje emocje
  • dz. ubiera się adekwatnie do okazji
  • dz. rozwija poczucie rytmu i wyobraźni muzycznej
  • dz. tańczy do poznanych piosenek

Wiersz

T. Chwastek-Latuszkowa

Noworoczne życzenia”

Na świecie co roku to samo się zdarza:

zostaje tylko jedna kartka z kalendarza.

Ludzie na niej – w myślach – wypisują życzenia: „By następny rok smutki w radość przemienił!”. A nocą, kiedy kartka spada i biją zegary,

podnosi ją Rok Nowy, żegnając się ze Starym. Trzeba mu pomagać spełnić te życzenia;

dom swój trzeba ulepszać,

siebie na lepsze zmieniać.

Piosenka

My jesteśmy krasnoludki”

My jesteśmy krasnoludki
Hopsa sa hopsa sa
Pod grzybkami nasze budki
Hopsa hopsa sa
Jemy mrówki żabkie łapki
Oj tak tak oj tak tak
A na głowach krasne czapki
To nasz to nasz znak

Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy
Trututu trututu
Gdy ktoś senny to uśpimy
Lulu lulu lu
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka
Ajajaj ajajaj
To zapłacze niezabudka
Uh uh