Temat kompleksowy I: W świecie Baśni
Temat kompleksowy II: Bale, bale w karnawale.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1- Jestem i działam z innymi
Obszar 2- Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Przewidywane umiejętności dzieci:
- dz. przelicza elementy w zakresie 3 i więcej
- dz. powtarza słowa pierwszej strofy wiersza
- dz. maluje farbami
- dz. śpiewa piosenkę
- dz. utrwala znajomość popularnych bajek
- dz. uczestniczy w uroczystości przedszkolnej
- dz. uczy się wyrażać swoje emocje
- dz. ubiera się adekwatnie do okazji
- dz. rozwija poczucie rytmu i wyobraźni muzycznej
- dz. tańczy do poznanych piosenek
Wiersz
T. Chwastek-Latuszkowa
„Noworoczne życzenia”
Na świecie co roku to samo się zdarza:
zostaje tylko jedna kartka z kalendarza.
Ludzie na niej – w myślach – wypisują życzenia: „By następny rok smutki w radość przemienił!”. A nocą, kiedy kartka spada i biją zegary,
podnosi ją Rok Nowy, żegnając się ze Starym. Trzeba mu pomagać spełnić te życzenia;
dom swój trzeba ulepszać,
siebie na lepsze zmieniać.
Piosenka
„My jesteśmy krasnoludki”
My jesteśmy krasnoludki
Hopsa sa hopsa sa
Pod grzybkami nasze budki
Hopsa hopsa sa
Jemy mrówki żabkie łapki
Oj tak tak oj tak tak
A na głowach krasne czapki
To nasz to nasz znak
Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy
Trututu trututu
Gdy ktoś senny to uśpimy
Lulu lulu lu
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka
Ajajaj ajajaj
To zapłacze niezabudka
Uh uh