„PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT” – poznajemy wybrane tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia, nabywamy umiejętności składania życzeń, występujemy przed większą publicznością, śpiewamy kolędy, świętujemy „Wigilię” w grupie przedszkolnej.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP): Obszar 1 – Jestem i działam z innymi Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie Obszar 3 – Żyję w harmonii z przyrodą Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie Obszar 5 – Mówię i rozumiem Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą | OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ I Fizyczny obszar rozwoju dziecka II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka III Społeczny obszar rozwoju dziecka IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka |
Przewidywane umiejętności dzieci:
- Dziecko poznaje wybrane tradycje Świąt Bożego Narodzenia
- Dziecko gra na instrumentach podczas występów
- Dziecko uważnie słucha wiersza
- Dziecko bierze udział w uroczystościach przedszkolnych z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
- Dziecko śpiewa kolędy
- Dziecko układa rytmy z wykorzystaniem świątecznych elementów
Wiersz „Choinka” B. Forma
W kącie naszej sali pięknie wystrojona,
panna choineczka uśmiecha się do nas.
Na niej bańki, łańcuch, lampki choinkowe.
Gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.
Na jednej gałązce piernikowe ludki,
a na innej siedzą małe krasnoludki.
Pajacyk, kogucik, maleńkie serduszka,
chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.
Wokoło tańczą dzieci, kolędy śpiewają,
na choince świecidełka radośnie wieszają.
Piosenka „Chodź gwiazdeczko”
Świeci gwiazdka, jedna, druga,
główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.
Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko. (bis)
Krążą sobie gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.