PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

 OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. dostrzega powtarzalność układów i następstw czasu

 -dz. wymienia pory roku

 -dz. wymieni charakterystyczne cechy pór rok

-dz. posługuje się nazwami pór dnia: rano, wieczór

 -dz. wymienia nazwy dni tygodnia

-dz. słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią

 -dz. aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

WIERSZ: „TYDZIEŃ DZIECI MIAŁ SIEDMIORO”

Jan Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:
“Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
“Chodźmy sitem czerpać wodę.”

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
“Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
“No a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…

PIOSENKA: „PORY ROKU”


1. Cztery pory ma rok cały, każda inna, oczywiście.
Zima w śniegu, wiosna w kwiatach, lato w słońcu, jesień w liściach.

Ref. Wiosna, lato, jesień, zima, cztery pory rok nasz ma,
każda różne zna zabawy, każda w co innego gra.

2. Wiosna lubi rower, piłkę, lato- łódki i skakanki,
jesień – rolki, hulajnogi, zima – narty, łyżwy, sanki.

Ref. Wiosna…

3. Wiosna stawia babki z piasku, lato kąpie się w basenie,
jesień spaceruje w lesie, zima śnieg w bałwana zmienia.