Temat kompleksowy: „„Słuchamy muzyki poważnej, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”
Dziecko:
– kształci umiejętność odbioru muzyki; dostrzega piękno muzyki poważnej, usprawnia spostrzegawczość słuchową
– poznaje niektóre określenia i zwroty muzyczne: kompozytor, solista, chór, orkiestra, koncert, sopran, bas, piano, klucz wiolinowy, itp.
– przedstawia swoje odczucia i wyobrażenia po wysłuchaniu utworu muzycznego w formie plastycznej
– rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne
– improwizuje ruchem muzykę; doskonali poczucie rytmu, uczestniczy w twórczym tańcu wg koncepcji Batti Strauss
– wykonuje prosty instrument perkusyjny z dostępnych materiałów
– poznaje sposób zapisu muzyki za pomocą nut
– wie, że dźwięki wydawane przez różne materiały są różne
Piosenka” Jestem muzykantem konszabelantem”:
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!