Temat kompleksowy: W co się bawią z nami jesienny wiatr i deszcz?
Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :
Dziecko:
– odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza;
– wymienia zjawiska pogodowe charakterystyczne dla jesieni;
– stara się ubrać samodzielnie podczas wyjścia na dwór (buty, kurtka, czapka);
– podaje nazwę obuwia odpowiedniego na deszczowe dni (kalosze);
– rozkłada i składa parasol;
– wymienia rodzaje zabaw/sportów na świeżym powietrzu;
– klaszcze do rytmu, wystukuje rytm;
– zna i stosuje nazwy kolorów;
– ilustruje ruchem treść zabawy ruchowej;
– dokonuje klasyfikacji kół według koloru.
– wykonuje prace plastyczne różnymi technikami
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Plan opracowała: Karolina Borowicz
Wiersz ,,Deszcz”
Deszcz na szyby kapie – kap, kap…
I w kałużach chlapie – kap, kap…
Nie masz parasola? – kap, kap…
Smutna twoja dola – kap, kap…
Z drzew lecą kropelki – kap, kap…
Z dachów i z rynienki – kap, kap…
Cały świat zmoczony – kap, kap…
Martwią się gawrony – kra, kra…
Patrycja Siewiera-Kozłowska