Temat kompleksowy: W co się bawią z nami jesienny wiatr i deszcz?

Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :

Dziecko:

– odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza;

– wymienia zjawiska pogodowe charakterystyczne dla jesieni;

– stara się ubrać samodzielnie podczas wyjścia na dwór (buty, kurtka, czapka);

– podaje nazwę obuwia odpowiedniego na deszczowe dni (kalosze);

– rozkłada i składa parasol;

– wymienia rodzaje zabaw/sportów na świeżym powietrzu;

– klaszcze do rytmu, wystukuje rytm;

– zna i stosuje nazwy kolorów;

– ilustruje ruchem treść zabawy ruchowej;

– dokonuje klasyfikacji kół według koloru.

– wykonuje prace plastyczne różnymi technikami

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Plan opracowała: Karolina Borowicz

Wiersz ,,Deszcz”

Deszcz na szyby kapie – kap, kap…

I w kałużach chlapie – kap, kap…

Nie masz parasola? – kap, kap…

Smutna twoja dola – kap, kap…

Z drzew lecą kropelki – kap, kap…

Z dachów i z rynienki – kap, kap…

Cały świat zmoczony – kap, kap…

Martwią się gawrony – kra, kra…

Patrycja Siewiera-Kozłowska