„ KSIĄŻKI DAWNIEJ I DZIŚ SKARBNICĄ WIEDZY, NIEZAPOMNIANYCH PRZYGÓD, WYOBRAŹNI, OKNEM NA ŚWIAT!”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar IV Poznawczy
Obszar III Społeczny
Obszar II Emocjonalny
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Żyję zdrowo i bezpiecznie
Mówię i rozumiem
Jestem odbiorcą i twórcą
Myślę i działam matematycznie
Jestem i działam z innymi
Przewidywane umiejętności dzieci:
– używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia szlaczków na pergaminie, w masie solnej, po papierze o różnej fakturze
-kalkuje, odwzorowuje
-projektuje okładkę własnej książki, nadaje jej tytuł
-uważnie słucha treści opowiadania, wypowiada się na temat jego treści cierpliwie czekając na swoją kolej
-odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości
-wie, od czego zaczyna się tworzenie książki, wymienia etapy powstawania książki od pomysłu do druku
-wie, kim jest pisarz/pisarka, czym zajmuje się redaktor/redaktorka, a czym grafik
-pozna historię pisma, druku
-wie, czym różni się biblioteka od księgarni, wie, jak należy zachować się w tych miejscach
– zna i przestrzega zasady bezpiecznej i zgodnej zabawy, utrwali zasady i normy zawarte w grupowym „ KODEKSIE EMPATII I ŻYCZLIWOŚCI”, rozumie znaczenie słowa: „ŻYCZLIWOŚĆ”, używa zwrotów grzecznościowych
-projektuje „ORDER ŻYCZLIWOŚCI, PRZYJAŹNI I UŚMIECHU”, współdziała
-wie, do czego służą ręce oraz jak rozładowywać negatywne emocje, kiedy pojawi się „ZŁOŚĆ” ( projekt edukacyjny A. Radosiewicz – „STOP-TO MI SIĘ NIE PODOBA!”, film edukacyjny – „I CO Z TĄ ZŁOŚCIĄ?” )
-eksperymentuje, szacuje, przewiduje, przelicza w podanym zakresie
-bawi się w sklep, rozpoznaje i nazywa banknoty i monety o wybranych nominałach
-układa budowle/wieże z klocków sześciennych w parze według instrukcji ( elementy PLANU DALTOŃSKIEGO )
-ułoży historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności ( „HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA” )
-w skupieniu obejrzy teatrzyk respektując zasady savoir-vivre obowiązujące podczas wystąpień publicznych, przedstawień teatralnych, audycji muzycznych (przestrzega normy społeczno- kulturalne )
– samodzielnie wykonuje czynności samoobsługowe ( rozbieranie i ubieranie się )
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ruchy naprzemienne
-prawidłowo wykonuje wdech i wydech podczas zabaw oddechowych i relaksacyjnych z elementami TRENINGU AUTOGENNEGO SCHULTZA