„Pomysły na deszczowe dni”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Działam w harmonii z przyrodą (3)
Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)
Mówię i rozumiem (5)
Jestem odbiorcą i twórcą (7)
Myślę i działam matematycznie(4)
Jestem i działam z innymi (1)
Przewidywane umiejętności dzieci:
– wymieni zjawiska atmosferyczne występujące jesienią
– pozna obraz graficzny litery U, u
– tworzy grę planszową współpracując w parze
– składa obrazek w całość ( 6 części)
– panuje nad swoimi emocjami
– formułuje wnioski na podstawie doświadczenia z wodą
„Deszczowa piosenka”- piosenka
1.Cały świat dziś zapłakany
Ciągle pada deszcz
Weź parasol podaj rękę
Zanuć deszczową piosenkę
Kap, kap, kap ,kap, kap
Ref: Kapu- kap ,kapu- kap
Deszczowa piosenka
Moknie pies bury kot
I mamy sukienka
2.Na podwórku wietrzyk dmucha
Ciągle pada deszcz
Weź parasol i posłuchaj
Wiatr ci szepcze coś do ucha
Szu ,szu ,szu ,szu ,szu
Ref: Kapu- kap ….